Loading...

Träningsvecka 4

Är nu inne på 4:e träningsveckan med programmet. Har idag mer träningsvärk än jag någonsin kan minnas att jag haft, i ben och rumpa! Härligt! 😉

Har då ökat med i alla fall 7,5 kg i knäböj med fristång. Och då hade jag aldrig kört med fristång tidigare. Har ökat antingen i reps eller vikt varje ”ny” dag.

Men så kör jag ju lite extra cardio, då på ”vilodagarna”. Igår sprang jag längre på ett löpband än förut. Ska erkänna att jag oftast tycker att det är otroligt långtråkigt att springa längre pass, när man är ensam och framför allt på löpband. Men igår fick jag den där extra lilla kicken. I början var det meningen att jag skulle springa intervaller i 30 min. Men istället gick jag 2 min, sprang 12 med ökning från 11 till 14 km/h, gick 2 min, sprang 13 min, gick 1 min, sprang 15 min, gick 1 min och joggade/sprang tills det gått 60 min. Kom ca 11,9 km. Så kan väl säga att jag börjat öva inför halvmaraton-loppet som är i september. Efter löpbandet satte jag timern på 15 min och körde lite spinning. Det som passade så bra var att låtarna blev fartiga, så jag kunde motivera mig till att ta i även om benen värkte. Både dagen innan och den här dagens pass avslutades med en Britney-låt, som är perfekt när man ska köra slutspurten på cykel. Hade inte ens quokat någon låt! Därefter blev det lugn musik och stretch.

20140219_144534

Litar inte på kaloriförbränningen här eftersom det är en väääldigt gammal maskik, men helt ok sträcka på en timme 🙂

IMG_20140219_151426

IMG_20140219_151450

IMG_20140219_151547

Så idag ska jag köra styrkepass för rygg och skuldror. Blir nog inga ben/rumpövningar, det blir imorgon 😉

IMG_20140217_174948

Puss sålänge!

0 Gilla det här

You might also like