Loading...

Träningsprogram

Jag har hela tiden kört övningar som jag känt för, samma vikter och ökat när jag tyckt att det varit dags. Har känt att jag varit lite ”anti”-träningsprogram. Ända tills NU! Efter många försök, från vänner, att få mig att förstå varför ett träningsprogram. Efter att jag hört samma sak om och om igen, från flera personer. Först NU har jag förstått varför man bör ha ett program! Bättre sent än aldrig 😉

Så min kompis Tommy, som jag bor med, har skrivit ett träningsprogram som jag ska följa ett x antal veckor. Han har delat upp muskelgrupperna i 2 styrkedagar för överkropp och ben, följt av en vilodag och sedan 3 muskelväxt-dagar för rygg och skuldror, ben och sist bröst och armar. Han har skrivit hur många reps och set, hur lång tid emellan varje set, när jag ska öka och hur mycket o.s.v. Väldigt utförligt. Jag har till och med skaffat en anteckningsbok så jag kan se förändringen. Så nu ska vi se om jag inte kan bli ännu lite starkare 🙂

Såhär såg dagens pass ut:

IMG_20140127_101955

Jag la till några övningar, som jag kände att jag behövde köra, så det blev såhär:

IMG_20140127_160505

På vissa övningar står det ”#”, bara för att jag är lite osäker på om det är i kg eller i vilket mått de nu mäter i på de apparaterna. Så blir kaos om jag byter gym. Får hålla mig till bästa HIT the Gym ett tag framöver 🙂

Nu kommer det bli mycket enklare att öka vid rätt tillfälle och att se progressionen. Hej ny motivation! Och stort tack till Tommy som satte upp programmet! (Även fast han bara kopierade sitt eget..)

Imorgon står styrkedag för ben på schemat!

0 Gilla det här

You might also like