Loading...

The Challenge

Då var vi igång!
6 veckor med:

herbalife challenge

I tisdags var vi på Lade och testade hur många antal vi klarade av olika övningar, under 1 minut samt maxlängd.
Mitt resultat blev:

  1. Squats/knäböj: 49 st (1 min)
  2. Pushups/armhävningar: 27 på fötter + 4 på knä (1 min)
  3. Burpies: 21 st (1 min)
  4. Plankan: 4:02 min (maxlängd)

Det är intensivt att gör en övning så snabbt som möjligt och ordentligt, det blir en riktig utmaning för just den muskelgruppen som arbetar. Oftast när man tränar, om det inte är cirkelgym, så gör man ju ett visst antal reps och set. I cirkelgym kör man oftast 20 sekunder varvat med 10 sek vila. Alltså är det ett bra sätt att testa sin uthållighet 🙂

De övningarna jag tycker är jobbigast, och som jag helst och medvetet undviker, är burpies och plankan. De är ju helt fantastiska övningar egentligen, tränar hela kroppen. Burpies tränar ju konditionen i tillägg. Burpies undviker jag eftersom de tar ganska mycket plats och en speciell teknik, som jag inte riktigt hanterar (ännu 😉 ). Plankan tycker jag bara är så otroligt långtråkig. Hur kunde jag klara 4 minuter när det längsta jag stått, någonsin och bara en enda gång tidigare, är 2 minuter? Envishet 😉 För att jag försökte stå längre än en kompis, men efter 4 min skakade hela kroppen så jag gav mig. Nästa gång ska jag klara ännu längre! Är tyvärr inte lika motiverande att stå i plankan när man övar själv, men får försöka träna upp bålen ändå!

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, bege mig till gymmet och sedan till livsstilsklubben för att lägga upp en plan och beställa Herbalife-produkter 🙂

0 Gilla det här

You might also like