Loading...

Sträckt Muskel & Mindre Sockersug

Jag brukar inte klaga på smärta, men när den hindrar mig i att göra saker, som att träna då blir jag lite less. Jag har antagligen sträckt någon muskel, jag kan inte riktigt lokalisera den, på höger sida mellan längryggen och högst upp på rumpan. Det gör ont att gå, att stå på höger ben och när man ligger ner och ska gör rygglyft med vridning mot vänster. Hittar ingen stretch som hjälper. Borde ju kunna lista ut vad det är med tanke på att jag läst anatomi och allt det där, men icke. Så mycket enklare när det gäller andra, även om det inte är en barnlek 😉 Gör inte ont att lyfta benet åt sidan eller att göra utfall eller knäböj. Däremot att böja kroppen åt vänster, när man står rakt, känns en del. Tänkte att det kan vara Gluteus Medius och/eller TIT-bandet.. Får inte till stretchen bara.. Hoppas det går över fort!

Precis vid byxlinningen, där den är lite vikt, och en bit ner till fick-kanten ungefär gör det ont.
Att sitta still är däremot inga problem..

Tit-bandet och gluteus medius hänger ju ihop, så kanske?

Fick bli lite lugnare träning på grund av detta, svettet rann i alla fall. Skönt att få ut sin energi och all aggression som kan finnas inom en emellanåt.

Algerna verkar få igång min mage ytterligare, och de är extra mättande. Tack vare proteinet skulle jag tro. Har inte ätit speciellt mycket onyttigt de senaste dagarna, mest frukt och bär, grönsaker, vanlig mat. Och igår var enda dagen jag åt godis, kanske 3 småbitar och lite ”kvikk-lunch” (som kit-kat). Det räckte. Var inte alls så sugen som jag brukar vara! Känns otroligt skönt att veta att man kan förändra sina vanor! Det tar 21 dagar att bryta ett mönster, visste ni det? Vi är själva chefer över våra egna kroppar och våra egna val!

0 Gilla det här

You might also like