Loading...

Plankan och chococoffee

Är ju inne på 7:e veckan med träningsprogrammet, och måste erkänna att det är väldigt tufft att släpa sig iväg till gymmet för tillfället. Inte nog med att det är tungt att öka varje vecka, hela kroppen känns stel så det blir svårt att utför övningarna ordentligt. Egentligen ska jag köra programmet 10 veckor och sen ha två re-load, eller var det kanske de-load (?), veckor. Men kommer att köra det nästa vecka och veckan därpå istället 🙂

Idag valde jag att skjuta på mitt benpass till imorgon, då Veronica ska träna med mig (om hon fortfarande vill efter sist 😉 ). Var istället ute på en timmes joggingrunda följt av 20 min core. I core-passet jag kör är en av de bästa övningarna, enligt mig, sidoplankan. Man står på sidan på ena armbågen och foten. Andra armen kan man hålla på höften eller rakt upp. Andra benet kan man vila längs benet närmast golvet, eller om man vill avancera övningen lite kan man hålla det rakt ut (som en förlängning av sin planka 🙂 ). Så kan man även sänka och höja höften, blir tungt efter ett tag.

IMG_20140314_095454

IMG_20140314_095344

Och som så många utav er vet, har jag en förkärlek till choklad och kaffe. Svår kombination när man bestämt sig för att vara sund.
Testade därför att göra kaffe och ha i chokladshake istället för bara havremjölk. Kallar den sund chococoffee. Gottit! 🙂

IMG_20140314_103937

Shaken la sig i botten så var tvungen att röra om.

IMG_20140314_104000

Ha en fantastisk fredag!

IMG_20140314_111109

0 Gilla det här

You might also like