Loading...

Marknadsföring

När man startar eget företag är det så otroligt mycket att tänka på, det insåg jag från första början när jag lekte med tanken om att driva för mig själv. Jag läste bland annat en del som handlade om just eget företagande när jag studerade i Orsa, för att det är vanligt att man som massör/spa-terapeut öppnar eget. Nu är jag nästan igång, och då kommer ju den där biten med marknadsföring in i bilden. Ska man ha ett företag måste man ju ha kunder, och för att få kunder måste man synas. Den bästa metoden för att få en kundkrets är genom sina kunder, via ”mouth to mouth”-metoden. Om en kund är nöjd så berättar h*n gärna vidare och kan rekommendera för sina vänner och kollegor, som i sin tur berättar visare till sin umgängeskrets. Men så är det ju de första kunderna som man ska ha tag i då. Hur ska man nå ut till dem? Om man nu inte har turen att starta sitt företag i, till exempel, en redan väletablerad salong så kan det vara en tuff start. Man måste börja med att nå ut till kunder.

Ett exempel för att synas, för att marknadsföra sig och visa att man finns, för att locka till sig folk är att ha en väl synlig och tilldragande skylt. På Reklamcentra finns ett stort urval av skyltar, alltifrån flaggor och displayer till fordonsdekorer och LED-skyltar. Om man väljer att sätta sin logo på ett fordon, som t.ex. sin bil, då kör man ju runt och folk ser där du vistas. Om man istället väljer en skylt som ska stå fast utanför lokalen så är det de som passerar som ser att man finns. Det bästa är kanske att synas lite överallt, då får man en stor variation av människor och syns i större delar av världen 😉

LH2paperflex

Vad lockar dig in i en salong?

0 Gilla det här

You might also like