Loading...

Dagens träning – Strong & Sexy Upper Body

Det är inte bara bra utan också superviktigt att röra hela kroppen i olika riktningar, då bränner man fler kalorier och tränar musklerna på ett effektivt sätt. Det är skillnad mot att jogga då man rör ben och armar på samma sätt under rundan. När man använder gym-maskiner blir det också enformiga rörelser, och man får komibinera flera maskiner för att träna alla muskler. Samtidigt som jag föredrar fria vikter och mer rörelser, som även övar upp balansen, så tycker jag att man ska kombinera med både löpning, crosstrainer och maskiner. Maskinerna är effektiva då man vill lägga på tyngre vikter, det blir stabilare och mer fokuserat på just den muskeln/muskelgruppen.

Idag körde jag först 40 minuter kondition/smidighetsträning inne, explosiva rörelser, mycket hopp, sidorörelser, ner på golvet m.m.
Sedan blev det 20 minuter mage, både stående och liggandes.
Avslutade med 12 minuter träning för överkroppen. Den videon kommer här nedanför.

Psst: Eftersom jag inte har några hantlar här i Trondheim, de ligger kvar i Södertälje, så använde jag två fyllda 1,5 coca-colaflaskor 🙂 Se bara till att det är två lika tunga ”hantlar” som du kan hålla i (jag har små händer och når precis att greppa dem)

Det är bra med de kortare passen som fokuserar på ett visst område. De är sköna att köra efter ett lite längre pass som är mer för hela kroppen!

0 Gilla det här

You might also like